Tudatos gondoskodás eredménye: ápolt, egészséges nyári frizurák

Ahogy minden évszak során, nyáron is célszerű odafigyelnünk bőrünk védelmén túl arra is, hogyan viseljük és ápoljuk hajunkat. A többnyire száraz levegő, a magas hőmérséklet és az UV sugárzás is számtalan kárt tehet hajunknak mind szerkezetileg, mind esztétikailag, a hajtőtől egészen a hajvégig.

Némi tudatossággal azonban jókora előnyre tehetünk, és hatékonyan védekezhetünk a forró, energikus nyári napokban. Így hajunk is teljes pompájában ragyoghat a késő esti, nyári naplementében.

Vegyük számba, milyen főbb külső tényezőkre érdemes odafigyelnünk nyári frizurák választásánál:

A szakértők nem győzik eleget hangsúlyozni, hogy hajunk formázása során kerüljük a túl magas hőmérsékleten használt készülékkel való hajszárítást, hullámosítást, vasalást, mert ez a haj szerkezetének roncsolódásához vezethet. Azaz: töredezett lesz a hajvég, a haj száraz, erőtlen, fakó, sprőd, keményebb tapintású. Ki ne szeretné ezt elkerülni?! Azonban a fejbőrön is nyomot hagy a magas hőmérséklettel való találkozás: bőrünk kipirosodhat, kiszáradhat, mely kellemetlen viszketéshez, a bőr húzódásához, esetleg korpásodáshoz vezethet.

Az UV sugárzás sem kímél bennünket, ugyanis bőrünk épsége mellett a nyaralásra gondosan elkészített nyári frizurák is megsínylik ezeket a hónapokat. A még mindig nagy népszerűségnek örvendő balayage technikával világosított, vagy teljesen szőkített, festett nyári frizurák mellett az érintetlen, egészséges frizurát is kellőképpen igénybe veszi a káros sugárzás. Ugyanis azon túl, hogy szétroncsolja a hajban található pigmenteket, a haj egyik legfontosabb alkotóelemét, a keratint, pontosabban annak nedvességtartalmát vonja ki, így hajkoronánk nem csupán egy nem túl szakszerűen elvégzett szőkítéssel felérő károsodást szenved, de rugalmasságából is jelentősen veszít.

Javarészt férfiak körében – fejtető kopaszodása esetén, de sok esetben nők is tapasztalják, hogy huzamosabb ideig napon töltött idő után nem csupán orrunk, vállunk, mellkasunk, vagy bármely más testrészünket égeti meg a nap, de fejbőrünk is képes megpirulni, ha nem vagyunk elég óvatosak. Így, ha napon tartózkodunk, leégést megelőző, bőrünk védelmére szolgáló óvintézkedéseket érdemes fejbőrünkön is alkalmazni, felülettől függően fényvédő krémmel, de akár kalappal vagy kendővel is.

Vagány nyári frizurák megújulni vágyóknak:

Azoknak, akik nem félnek újítani, vagy valami merészebbre váltani, számtalan lehetőségük van meglepni saját magukat és környezetüket is. Az egészséges, de trendi nyári frizurák nem csupán megjelenésünket dobhatják fel, hanem komfortérzetünkre is pozitív hatással lehetnek a meleg napokon.

A legpraktikusabbak ebben az időben a pixie és a bob különféle formái, hiszen ez utóbbit is többféleképpen variálhatjuk, akárcsak a pixiet réteges vagy aszimmetrikus formára vágással. Ezen fazonok előnyei közé tartozik az is, hogy gyorsabban szárítható, és borzosan is ellenállhatatlan, így nincs szükség egyéb hajformázási praktikákkal bajlódni.
Ezek a fazonok nem csupán nyakunkat, fülünket hagyják szabadon, de a fejbőrünkre is kevesebb hajréteg borul, így kevésbé izzad, pálik be a fejbőr.
Így azok számára, akik ragaszkodnak gondosan növesztett és ápolt hajkoronájukhoz, a lazán kötött copfokatfonásokat javasoljuk. Bár a túl szorosan összefogott haj semelyik évszakban sem egészséges a fejbőr és a haj számára, nyáron különösképpen érdemes erre figyelmet fordítani. A hajgumival túl szorosan kötött copf nem csupán a hajszálakat töri meg, de a fejbőrt sem kíméli, ugyanis elgyengülhetnek a hajhagymák, mely hajhulláshoz vezethet. Továbbá a nyári hőségben az izzadás miatt a gombák elszaporodásához is vezethet, mely további problémákat eredményez.

Mert nem csak a külső számít!

Mint minden másra, hajunkra, fejbőrünkre is hatással vannak étkezési szokásaink. Ha nem viszünk be elegendő és megfelelő tápanyagot, fejbőrünk és ezáltal hajunk is elgyengülhet. Éppen ezért célszerű tudatosan odafigyelnünk, hogy ne csak külsőleg óvjuk hajkoronánkat, hanem belülről is tápláljuk.

Nyáron sokféle friss zöldség és gyümölcs lehet segítségünkre, hogy minél több vitaminhoz és ásványi anyaghoz juttassuk szervezetünket. Ezekből különféle turmixokat is készíthetünk, melyek rendkívül ízletes és természetes tápanyagforrásaink lehetnek. Íme néhány egyszerű smoothie recept (kattints), amivel otthon, egyszerű és változatos finomságokkal tudod támogatni immunrendszered és hajkoronád.

Szerző: Gombos Petra